Julafton, juldagen och annandag jul

Jag måste börja inlägget med att önska er alla god jul!

På julafton gick vi upp vid nio-tiden och började göra oss i ordning för att ge oss av till Elliots farmor och farfar.
När vi kommer dit hjälper vi till lite med julbordet och myser lite i soffan. Grinden är uppsatt nu också så Elliot inte ska kunna krypa nerför trappen.
Gästerna kom.
Antons mormor, syster, bror, hans ena moster, hennes man och deras son. Deras dotter kom inte då hon har en aldelles ny liten Olle där hemma på bara ett par dagar. Grattis grattis till lille fina Olle! Vi fick se bilder!
Vi åt god mat.
Jag brukar ju inte gilla julbord men detta var jätte gott!
Kalle Anka.
Fika
Gästerna gick och vi öppnade julklappar. (Just det, Elliot fick ju öppna paket lite tidigare också. Han fick en bok av Antons moster)

Elliot fick en stor hög med leksaker, kläder och annat kul. Bland annat en gåvagn, en fyrkantleksak, en nyckelknippa som låter, en mjukisdress, röd body och röda strumpor.

Anton och jag fick kläder, en ny plånbok, deo, skjorta, dvd-skivor, hudlotion (som jag använde i morse) och duschkräm, tofflor (som jag har på mig hela tiden) ett fotbad (som jag använde i morse), bestick och serveringsbestick, handdammsugare med mera. Jag har säkert glömt hälften nu men det är inte lätt när man är så bortskämda som vi är!

Juldagen!
Vi åkte till Elliots mormor och morfar för att äta god mat och dela ut julklappar.
Vi började med julklappsutdelningen så att barnen kunde ha någonting att roa sig med resten av dagen!
Sedan åt vi kalventrecote och fikade.
Vi åkte sedan med Gina och Martin hem till dem för att kika på deras hus.
Vi har ju inte varit där sedan innan de blev klara med renoveringen. De har det verkligen sååå fint!

I julklapp idag fick Elliot:
Leksaker i mängder, bla, pusselmatta, xylofon, bilar med gubbar till, gosedjur, mm.

Anton och jag fick:
Kalsonger, sidenpyjamas (som jag har på mig nu) ett kitt med duschkräm, peeling, hudlotion, ljus och tvättsvamp som jag använde när jag duschade nyss, en vinkaraff och pengar.

Har väl glömt en massa nu med. Men alla dessa julklappar har varit 100% bra! Jag är så nöjd med min jul! Den bästa på länge!

Annandag jul
Imorgon kl 9 bär det av till E6 i Jönköping för mellandagsreashopping tillsammans med Antons föräldrar. Vi har nämligen fått 500 kr var att handla för av dem :)


Åh vilken underbar jul!
Godnatt, god jul och god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: sandra

nej vad mysigt.. ja det lät som ni va rätt bortskämda

2008-12-25 @ 23:45:39
Postat av: Viola

Jo kanske att det blir samma rum, om utrymmet tillåter det. Vi har en vagga som barnet ska få ligga i hade vi tänkt och vi själva sover i en 120 säng så det blir farligt trångt ifall bebisen skulle sova med oss. Jag oroar mig för att jag ska rulla över den eller något eftersom jag rör mig mycket i sömnen, så det känns bäst att den får en egen säng.

2009-01-08 @ 11:53:31
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: sabben

önskar dig och din familj en god fortsättning på det nya året=)

Kram

2009-01-08 @ 19:10:36
URL: http://babbens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0