Jultomtar på BVC

Igårkväll började jag skriva ett inlägg. Det blev ganska långt och jag missade att posta. Det blir i alla fall en kortis här.

Vi babysimmade ju i måndags och Elliot hade super skoj (fast inte lika roligt som jag). Han klängde fast vid mig som en liten apa så jag lät honom hänga runt min hals så han fick hålla sig uppe själv :) Sötnosen! När vi hade badat klart (och Mattias hade tagit massa fina kort på barnen) så gick vi och bytte om på barnen och lämnade sedan av dem med Mattias som satt och väntade utanför. Så jag och Elin gick in och duschade extra länge och babblade massor massor massor!

Tyvärr hittar jag inte kamerasladden så jag kan inte lägga in några bilder. Det finns dock på deras blogg (reklam ;) ) http://elinomattias.blogg.se

Straxt före 7 fick jag ett sms utav Emmy som väckte mig. Hon ville ta en promenad med Elliot vid nio tiden men då ska ju han och jag till Linkan pinkan. Så jag var tvungen att avböja och gick upp 15 minuter senare när jag inte kunde somna om. Sminkade mig och åt frukost. Trodde att jag skulle bahöva mer tid än vad det tog. *suck* Så nu sitter jag här, klar för att äta tomtegröt på öppna förskolan med Elliot och alla våra vänner. Elliot sover fortfarande men vi ska inte med tåget förän kl 8:48 så vi har tid på oss...

Vi var på vårt nya bvc i tisdags. Det var super-duper-mega-underbart bra! Vi satt och babblade i 45 minuter! Inte som det var i skäggetorp alltså. In, väga, mäta, ut. Ungefär. Då måste man nästan avbryta för att få se kurvan vilket de visade upp här utan att jag var tvungen att fråga. De gav mig brochyrer om barnsäkerhet, en planch om giftiga och ogiftiga saker de kan förtära och vad man gör om de får i sig någonting sådant. Jag fick tips på mattider och sådär vilket stämde bra med det vi redan äter :) Så sa hon att hon följer med mig till den öppna verksamheten här i stan när det börjar igen. Jag behöver bara ringa henne så går vi dit tillsammans :)

Jag trivs verkligen här :):)

Fast jag ska nog ändå gå och klä Fjottilott. Han ska vara tomte idag. och efter vi har varit på öppna förskolan ska vi träffa Sandra och gå på Ikano. :) Vi ses och hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0