Duktig kille!

Elliot var jätteduktig inatt.
Han somnade runt 20 tiden i Antons famn och vaknade efter en halvtimme ungefär. Han låg kvar i sängen så jag gav honom välling och efter tio minuter sov han igen.
Vid 22 tiden vaknade han igen, precis då jag skulle sova så han fick somna med en vällingflaska i vår säng.
Vid 00 tiden (skulle jag tro, kollade inte på klockan) så vaknade han igen. Då var Anton vaken och han gjorde ny välling till Elliot och så somnade han igen.

Inte en enda amning den kvällen/natten. Det känns jätte skönt att det gick så bra med vällingen.

Ikväll har det dock inte gått lika bra. Han har vaknat i alla fall 5 ggr sen kl 07:30 och ammat sig till sömns varje gång. Ikväll har flaskan inte varit godkänd tyvärr...

Men nu ska jag sluta skriva och dra mig till kojjs... Natti!

Kommentarer
Postat av: Marayah

Keep up the god work! Men kom ihåg att detta ska du inte "tvinga på dig" tror ja. finns juh dom som ammar i flera år.. Håller tummarna för dej att det blir till de bästa och som du vill. ;)

2009-04-14 @ 23:53:44
URL: http://marko0filip.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Vad skönt att det börjar gå bättre med vällingen och somna i egen säng!

Men jag tänkte på en sak..

Om ni ger massvis med välling precis innan läggdags (runt 250ml?) och han somnar, så skulle ni kanske testa med att bara låta honom få nappen nästa gång han vaknar, så kanske han somnar om utan att behöva äta.. Det är nog ätandet han behöver komma ifrån..



Ytterligare ett förslag som funkat för oss, kanske inte för er, men testa går ju :)

Hoppas ni har det bra i alla fall. Kram Evelina

2009-04-15 @ 09:26:21
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0