Halkan

Igår gjorde jag halkan för andra gången i mitt liv.
Som säkert många av er vet så var jag ju skapligt nära att ta körkort dör ca 2 år sedan.
Jag gjorde halkan, bokade tid för teori, körde mycket hemma och även endel på körskola.
Sen kom det jobbiga. Teorin. Jag var tvungen att avboka min tid för teorin då jag var bortrest då. Efter det orkade jag inte ta tag i teorin igen. Det var riktigt dumt av mig men gjort är gjort...

Nu var jag ju i alla fall tvungen att göra om halkan och hade höga förväntningar på det. Det var ju så himla kul första gången så jag kännde att fy fan vad gött det här kommer bli.
Vi åkte till Jönköping, fyra elever i en bil, dvs jätte trångt så jag hade ont i hela kroppen när jag kom fram.
Sen fick man gå en "risk utbildning" som var precis som Don´t drink and drive som man gjorde i skolan.  Sen var det även en stor repris på risk ettan som vi gjorde härom veckan. Sen när det väl är dags för oss att köra så sitter alla i varsin bil och i princip det enda man gör är att vänta på att det ska bli grönt ljus så man får köra... Det var ju vissa hala partier och sådär och vissa delar var svårare än andra, men det var inte alls roligt att i princip bara sitta och vänta...

Jag kan väl dock gå med på att det var väldigt skönt att sitta själv i bilen och köra . Man kan inte lita på en annan person och man bevisar för sig själv att man kan. Där emot var det störande att de hade vikt in backspeglarna (tydligen är folk bra på att ta sönder dessa bra speglar) Så speciellt lätt var det ju inte att kolla speglarna då för jag ville ju köra så normalt som möjligt.

Väl hemma så skulle jag och Jossan, en granne som också gjorde halkan igår skriva ett testprov på körskolan, men man behövde tydligen ett lösenord och användarnamn för att kunna logga in och göra proverna och det har jag inte fått så vi gick hem istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0