Nu måste ni hjälpa mig!

I söndags ramlade nästan Elliot ner från sängen, i går kröp han på sängbordet och kunde ha ramlat ner från sängen och idag ramlade han ner från sängen.

Jag förstår ju att Elliot inte längre kan dela säng med oss om nätterna men hur ska jag bära mig åt för att få honom att sova i egen säng? På kvällen brukar han somna i min eller Antons famn och sen lägger vi ner honom i sin säng. Sen vaknar han kanske någon gång på kvällen, inte alltid dock. Men antingen så vaknar han innan vi lagt oss, då brukar jag lägga mig i sängen med honom och somna själv, eller så vaknar han när vi redan sover och då får han komma över till oss. Han ammas alltid till sömns på kvällen och jag somnar alltid samtidigt.

Hur kan vi göra?

Ska jag försöka hålla mig vaken under amningarna?
Ska jag sluta amma?
Ska vi försöka lära honom att somna i egen säng? Men hur gör man det i så fall?
Jag behöver tips snälla!!!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tycker att ni ska försöka lära honom att sova i egen säng. Om amningen funkar tycker jag att ni ska fortsätta med det, men det vore bra om du kunde hålla dig vaken under tiden. Somnar Elliot är det bara att lägga honom i sin säng. Vaknar han sen och är ledsen är det bara att vara hård (jag vet, lättare sagt än gjort. hatar att se ens barn ledsna) och inte lyfta över honom. Han lär sig så småningom att somna om i sin säng, även om det lär ta tid, och det kommer vara jobbigt. Vi använde oss av 5 min-metoden och det funkar faktiskt (iaf för oss). Vet inte om du är emot den, men testa går ju.



Sen vet jag inte om du även ammar/ger mat på annat sätt på natten, men om du gör det så tycker jag även att ni bör sluta med det. Det blir av ren reflex som barnen vaknar, och skönast vore ju att slippa det :)



Hoppas det går bra, hur ni än väljer att göra, och hoppas inte du tagit illa upp för något jag sagt :)



Lycka till!

/Evelina

2009-04-07 @ 10:36:17
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: sandra, mamma till thea

joo 5 minutersmetoden helt enkelt, ge vatten på natten istället för mat, o jaa han börjar kanske bli lite stor för att ammas nu så ni kan testa välling som han äter i sin egen säng.

2009-04-07 @ 10:48:09
URL: http://sallbelal.blogg.se/
Postat av: Måns

Köp större säng! :-)

2009-04-10 @ 23:01:26
URL: http://larubsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0