Jag älskar att vara mamma!!

Jag tror verkligen inte att det finns någonting som är bättre än att vara mamma.
Jag har aldrig någonsin varit så lycklig som jag är nu.
Jag har världens finaste fästman, världens finaste son och tillsammans är vi världens finaste familj!

I början av tiden som mamma tvekade jag lite på om det var rätt tillfälle att skaffa barn på.
Vår ekonomi var ingen höjdare, vi hade inte varit tillsammans så länge och vi bodde då bara i en etta.
Från första sekunden med Elliot älskade jag honom över allt annat och jag skulle aldrig välja bort honom. Det visste jag.
Men jag kände då att det kanske hade varit bättre om vi hade väntat lite med att skaffa barn (men ändå fått Elliot)

Nu är Elliot 9 månader och jag skulle aldrig någonsin valt en annan tidpungt för att skaffa barn.
Visst, vi har inte världens bästa ekonomi, men vi klarar oss på den. Vi kan köpa det vi behöver och lite därtill.
Vi bor i en bostadsrätt i Mjölby där vi trivs jätte bra. Vi har en familj här som ställer upp i vått och tort.
Vi har en familj i Linköping som gör detsamma.

Kärleken till Anton och Elliot är den största som jag någonsin kännt, starkare än allt.
Jag kan inte tänka mig hur mitt liv hade sett ut utan dem. Det vill jag inte ens föreställa mig. Det skulle vara för hämskt.

Någon dag ska jag även bli Antons fru. Jag ska bli en Larnebratt på riktigt.
Inte bara mamma och färsmö till en Larnebratt, utan en på riktigt.

Någon dag ska jag även bli mamma igen.
Mamma till en lika underbar bebis som Elliot.
För tydligen så går det. Även om jag inte kan förstå det nu.

Elliot har blivit en så fin kille.
Han är världens mammagris.
Det är skit jobbigt ibland, men även helt underbart.
Han kryper runt på golvet.
Han äter tidningar, han drar katten i svansen,
han tar tag i benen på än när man lagar mat,
han blir ledsen om han inte får vara i famnen,
han älskar att dra mig i håret och även när Anton busar med honom,
han tycker det är jätte roligt när jag blir arg, medans han blir ledsen om Anton blir det.

Han är helt underbar vår son.
Även om det är jobbigt ibland så finns det ingenting mer underbart.

Han skriker ibland på nätterna, det är jobbigt att inte få sova, men det gör ingenting, för han är världens finaste.
Det är inte roligt att gå upp och vara vaken en hel natt, men det är en uppoffring som inte alls är svår att göra.
Inga uppoffringar är svåra att göra för sitt barn, och jag vill nog inte kalla det uppoffringar heller, för detta är mitt val, mitt val att leva och jag skulle aldrig ändra på någonting.

Jag älskar min familj mest av allt i hela universum.
Det är såhär ett liv ska se ut!
Jag är så glad att vi fick börja leva detta liv så tidigt.
Det betyder ju att vi får ha Elliot i vårt liv så mycket längre.


Min finaste kille :)

Kommentarer
Postat av: Gina

Fint inlägg! Puss

2009-01-26 @ 18:19:25
Postat av: Anonym

Det var fint skrivet =). Jag bil så glad av att läsa det, det får mig att tänka på hur bra man har det. Att ha barn är det bästa som finns! Det är underbart att vara en del av en egen liten familj. Yey

2009-01-26 @ 20:36:41
Postat av: Linda

Det var fint skrivet =). Jag blir så glad av att läsa det. Får mig att tänka på hur bra man har det. Att ha barn är det bästa som finns. Det är så underbart att vara en del av en egen liten familj. Yey

2009-01-26 @ 20:38:02
Postat av: Viola

Bra skrivet! håller med dig:)

2009-01-29 @ 09:23:31
URL: http://violiejolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0