Tack för inläggen

Tycker det är jätte roligt att få kommentarer. Jag har fått veta Elians och Biancas rutiner och det är jätte roligt!

Elliot hade svårt att somna för andra sovningen på dagen så han somnade först vid 16:30 och jag väckte honom kl 17:00. Tror vi hoppar över den sovningen idag och testar att sova längre första gången. Idag somnade han 10:40 men då gick vi upp kl 8:00 idag istället för 8:30. Sen åt vi frukost. Elliot åt en liten bit macka (typ sammanlagt en normal tugga) och ett halvt rån. Men då hade han ammat lite innan. Så jag kommer låta honom Amma i sängen när vi vaknar, sen erbjuda honom frukost om han vill ha, annars får han hålla sig till 10:30-11:00 tiden med amning i så fall (eftersom att han somnar lättast då).
Igår åt vi någon köttgrytliknande sak till lunch. Blev coscos och currysås till mig och Anton (han fick maten till middag) och Elliot fick potatis som jag kokade dagen innan till. Han fick också currysås men mildare och utan salt (det är ju bara att ta bort hans lite tidigare och krydda våran då.

Elliot tyckte i alla fall att det var roligt att spotta ut mammas äckliga mat så då fick han lov att bada efteråt. Jag sitter ju inte och håller i honom varje sekund i badet, han far ju runt och leker där i, så han halkade och hamnade under vattnet en kort stund. Men det gick bra. Ingen kallsup och inga tårar. Tur att man aldrig lämnar badrummet när han är där. Då hade det varit farligt.

Elliot åt middag (gröt) kl 17:30 ungefär och höll sig mätt på det fram till 4 inatt... Efter det ville han sova mellan mig och Anton. Han har blivit så duktig och sover större delen av natten och alla gånger på dagen i sin säng. För en månad sen hade han nog inte sovit där i mer än 10 gånger för han blev hysterisk så fort han hamnade där i. Varesig han var vaken eller sov, för då vaknade han. Nu lyckas han till och med somna om själv i sängen.. Han har blivit så stor...

Jag vet inte vad jag ska göra för lunch idag. Funderar på om jag ska äta nudlar och ge Elliot en burkmat så kan jag äta nått ordentligt när Anton kommer hem idag (vid 16 tiden) eller om jag ska våga ge mig på att laga blodpudding. Tror inte jag vågar det... Eller så gör jag varsin äggröra till mig och Elliot. Har aldrig  gett honom det tidigare... Någon som har tips på vad man kan ha i den?

Nu ska jag gå och ta en panodil. Har världens huvudvärk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0