Massor har hänt..

Nu sover Elliot. Så skönt med lite egentid.

Anton är iväg med grabbarna och åker snowboard, kommer nog inte hem förän frammåt kvällen.

Det har hänt lite här hemma så jag har inte haft tid och ork för att skriva.

Elliot har varit sjuk. Vi trodde att han hade förkylningsastma men det kan lika gärna vara ett virus han fått. Vi var i alla fall inne på VC förra fredagen och söndagen. Han fick andas in bland annat adrenalin för att vidga luftvägarna och det hjälpte i alla fall nästan ett halvt dygn båda gångerna. Stackars min bebis!

Nu är han nästan frisk. Idag har han ätit en hel portion gröt och ammat. Då är klockan ändå bara 12. När han var sjuk ammade han enbart och kunde få i sig en halv frukt puré om dagen typ. Så det märks att det börjar bli bättre.

Vi gick upp klockan halv tio idag. Vi vaknade kanske en timme innan men låg och myste i sängen. Det är så mysigt. Sen busade vi och kollade på film och åt mat. Jag älskar mamma, son dagar :)

Nu går han ju med gåvagn sedan några dagar tillbaka också. Gåvagnen rullar lite för fort så jag vågar inte lämna honom när han promenerar men jag går i alla fall själv, ställer sigupp själv och släpper korta stunder. *stolt mamma*

Det är så mycket jag vill skriva men kommer inte på allt som hänt.

I torsdags firade jag och Anton 1årig förlovningsdag och Elliot fick sova borta för första gången. Han sov hos sin moster Gina, Martin och Elian. De hade jätte mysigt och killarna vaknade kl 4 på natten och busade med Gina. :)
Anton och jag hade en myskväll hemma med pizza och en film och massor med kramar. Det behövs att vara själva ibland. Så mysigt det var, och inga datorer heller :)

I förrgår ramlade Elliot ner från sängen innan vi gott och lagt oss för kvällen. Han ramlade ner på en klädhög så det var ju inte någon större fara (tur att man inte är pedant) men man känner sig ju lite dum. Nu ska vi försöka få honom att alltid sova i sin egen säng och än så länge har det gått bra...


Snart kommer lite bilder...

Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

jaha vad läskigt. thea har ju alltid sovit i sin säng så jag har inte behövt oroa mig för det. tur det för jag är ju lite pedant haha :)

2009-01-11 @ 13:38:10
URL: http://sallbelal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0