Vårdcentralen...

Jag ringde dit igår kl 15 (de stänger 17) och får en telefonsvarare som säger "det är många som ringer nu, försök igen om 2 timmar eller nästkommande vardag". Inte lätt att återkomma kl 17 då det är stängt så jag provade vid 16 att ringa men fortfarande samma sak.

Så jag ringde idag. Fick en telefonsvarare som sade att de ringer upp 10:10 men kl 9:05 får jag samtalet istället (smidigt).
Vi kom i alla fall fram till att jag ska dit nästa torsdag och bli undersökt för mina jävla leder... Hoppas de kommer fram till vad det är för någonting.

För er som inte vet så har jag haft problem med mina knän så länge jag kan minnas, handlederna sedan jag var runt 12 kanske, nu har jag även börjat få väldigt ont i mina axlar osv.

Jag misstänker någon form av reumatism så jag läste några ord om det igår. Tydligen är det ett samlingsnamn på över 100 sjukdommar och 1 av 4 personer drabbas av någon form av sjukdommarna. Så det stärker mina misstankar om det. Får se vad läkaren säger på torsdag!

Ha det bäst!
Lynn

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag fick diagnosen JRA när ja var 8 år gammal. får man en bra medecin som funkar så lever man som innan. idag har jag inte så mycke ont längre.. hoppas verkligen att du får en diagnos, oftast är husläkre på vådcentralen väldigt ointresserade av reumatiska sjukdomar och ger dig diagnose difus ledärk. Kräv att få komma till en Reumatolog på universitetsjukhuset...

2009-01-30 @ 14:04:15
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: sandra, mamma till thea

sjukgymnasten kostar 100 kr per gång. men har man ett högkostnadskort så får man ju en stämpel i det när man går till sjukhus, vårdcentraler o sjukgymnasten o när man betalat 900 kr så får man frikort resten av året. men du kan ju höra av dig till en o se vad dom säger. jag fick ju en remiss dit :)

2009-01-30 @ 16:07:11
URL: http://sallbelal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0