Idag!

Var ju hos sjukgymnasten idag!
Det kändes bra, men även lite jobbigt.
Fick veta att jag hade symptom på någon muskel och ledsjukdom som inte går att bota men att han inte ville deognatisera mig med det då han inte var helt säker. Dessutom hade jag många problem utöver det som han inte kunde säga vad det var.

Vi kom fram till att jag ska träna där två gånger i veckan.
Ingen tung träning för det kommer inte mina leder och muskler klara av, utan mer uthållighet och att jag tröttar ut mig. Det släpper tydligen ut massa endorfiner som ger smärtlindring. Han hoppas att det kommer hjälpa, men han säger att det är ganska liten chans. Antagligen kommer jag få leva med smärtan resten av livet, men det vill jag inte så jag ska fan göra allt jag kan för att träna bort smärtan!

Jag har även så pass överrörliga leder att det kunde han säga utan att ens ha rört vid mig. Det syntes tydligen. När han väl undersökte mig sa han att jag var nog den mest överrörliga tjej han någonsin träffat.. :( Känns inte så bra...

Nej nu orkar jag inte skriva mer... Ska leta reda på träningskläder också så jag har någonting att ha på mig när jag tränar sen... Bye bye och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Gina

Fibromyalgi? Tror det var det min arbetskamrat har som jag pratade med dig om.. PUSS

2009-07-17 @ 00:17:53
Postat av: Sofia

Se till att få komma till en kunnig läkare. Det finns massa bra mediciner idag. Jag hade enorma smärtor innan jag fick den medicinen jag äter idag, och nu kan jag göra istort sett vad jag vill!

2009-07-17 @ 12:15:38
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har Juvenil kronisk artrit, enkelt sagt så är det reumatism som ja fick som barn. Det kan ta flera år innan läkare kan ge en diagnos eftersom att proverna som ska visa nått bara ger utslag när man har en kraftig inflammation om ens då..

2009-07-20 @ 10:49:18
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: Andréa

Hej Lynn!



Usch, vad jobbigt det låter. Se till att få tag på en BRA läkare som verkligen lyssnar och är intresserad! Jag har haft extremt svåra värkproblem sen jag var 6 år. Vet inte om du minns att jag sällan var hela dagar i skolan etc när vi var små, det är ju ett tag sen nu! :) Iallfall tog det 7 år innan dom kom fram till att jag hade en svår form av fibromyalgi. Att det tog så lång tid var mycket just det att jag hade "fel" läkare. Jag är också extremt överrörlig. Får väldigt lätt inflammationer pga av det. Jag tycker absolut att du ska läsa på om fibro, reumatism och andra liknande sjukdomar och "jämföra" med dig själv då det faktiskt finns bra medicin som hjälper en hel del. Jag gick hos sjukgymnast i ett par år men fick sluta då jag har fler sjukdomar som förvärrar min värk betydligt, jag klarade helt enkelt inte av det. Men som sagt, läs på och tjata på läkarna!! Stå på dig. Har dom diskuterat varmbad med dig? Det är superskönt för musklerna!



Ha det bäst! kram Andréa

2009-07-21 @ 12:06:07
URL: http://andrea87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0