Jobb och dagisstrul...

I torsdags när jag kom hem från jobbet berättade Anton att han fått ett ändrat schema på jobbet.
Han blev flyttad från Boken till Bokens hemtjänst och har fått massor med nya tider. Han skulle dock inte få det nya schemat förän igår. Så som det såg ut tidigare skulle jag sluta arbeta kl 14 varje dag och Anton börja jobba kl 16. Det betydde att det inte skulle bli något dagis för Elliots skull. Istället har Anton ett rörligt schema med tider allt ifrån 7 på morgonen till 21 på kvällen, olika för varje dag. Krångel!

Klockan blev lite sen för att jag kunde ringa dagiset som Elliot skulle skolas in i i Augusti så jag ringde i morse istället.
Jag berättade hur läget såg ut och Tess som jag pratade med skulle prata med rektor och annan personal. Efter en timme ringde hon upp medans jag var på jobbet och berättade att vi ska börja inskolningen på dagis på måndag! Då kommer Emma vara den som har hand om inskolningen. Det känns riktigt bra att allt fixar sig. Visst är det tråkigt att dagis stänger 4 veckor i sommar och att Elliot får vara på ett annat dagis då men det kommer han klara. Det sa Tess också för hon mindes ju hur frammåt han var när de träffades.

Nu kom Elliot hit och tuttar i min famn, han sover så dåligt... Kan inte skriva mer... Kram

Kommentarer
Postat av: Veronica Rubensson

Jag har arbetat på sommardagis 3 år i rad och de flesta barnen klarar det jättebra.

2009-06-17 @ 21:27:15
URL: http://larubsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0