Idag har vi tjänat pengar på att shoppa!

Idag har vi tjänat pengar på att shoppa!
Och då menar jag inte sparat pengar utan tjänat.

I morse gick vi och lämnade tillbaka ett vindställ jag hade köpt när det blev fel i mitt huvud och jag trodde det var regnkläder. Där fick vi 300:- tillbaka. Sen åkte jag in till Linköping 40kr för att träffa mamma och Gina.
Vi gick på stan och jag köpte en jacka till Elliot för 129:- och så köpte mamma ett regnställ för 400:- och en tröja för 49:-.


När vi kom hem till mamma och pappa ser vi att det står 249:- på lappen på regnstället men på kvittot står det 399:-.
Anton hämtar mig hos mamma och pappa och så svänger vi förbi Ikano för att jag vill ha mellanskillnaden tillbaka. Lätt som en plätt så har jag 150:- i handen. Mamma ville inte ha tillbaka pengarna så dessa fick jag.

Så 300+150=450:- fick jag idag och spenderade 129+40=169:- så sammanlagt tjänade jag 450-169=281:- på denna dag! På det blev jag bjuden av mor på kebab på stan och fläskfilé hemma hos henne och pappa... Kunde dagen ha blivit bättre? Jag skulle inte tro det!!

Tack mamma och Gina för en toppendag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0