Imorgon blir det Gränna

Kl 15 imorgon planerar vi att åka till Gränna. Vi ska vara där hela helgen och jag hoppas verkligen inte de ljög på teven förut när de sa att det skulle vara runt 23 grader imorgon (tror jag de sa).
Vi får se om vi går ner till stranden och badar fötterna. Det är ju långgrundt och som en liten vik eller vad man kan säga vid badplatsen så jag tror att vattnet där värms upp ganska snabbt. Sen ska Elliot få inviga sina nya solkläder. Tror det kan vara bra att ha när man är i vattnet. Annars är jag ju inte så mycket för solskydd och sådär. Tror att det inte är bra med solskyddsfaktor om det inte är så att man planerar att jäsa i solen vill säga. Men så beror det väl på vad man har för pigment och hur mycket man är i solen med.

Både jag och Anton har ju alltid haft bra pigment och jag har aldrig som barn bränt mig i solen och då aldrig använt solskydd häller. Pappa brukar berätta om när jag var två(?) år en valborg och mina händer var redan då kolsvarta av solbränna. Samma sak gäller nu Elliot. Fast istället för svart så ser han smutsig ut. haha. Händerna nås ju nästan alltid av solen så det är ju inte konstigt.

Skulle där emot inte riskera att Elliot skulle bränna sig i solen. För det är skillnad på att vara brun och röd.
För att återgå till solskydd så förstår jag inte hur det kan vara hälsosamt att smörja in sitt barn med solskydd på 50 en gång var 30e minut. För jo, många gör ju tyvärr det. Man måste ju få "kontakt" med solen. Tror dessutom inte att det är bra pga att barn under ett år absolut inte får ha solskydd. Vad är det som gör att 0åringar får inte ha solskydd men 1åringar måste ha det? Aja...

Gränna var det ja...
Förhoppningsvis blir det sol och bad och god mat. Ska nog ta med Hamburgare och pommes dit. Mums!
Sen ska vi kolla in gungorna. Sist vi var där så hängde de så långt ner att Elliot nästan slog fötterna i marken när han gungade. Hoppas att de höjt dem... Annars ska jag prata med dem på campingen och se om det går att ändra på... Vågar ju inte ha honom där i annars...

Nej nu ska jag gå och kolla om vi har kylklampar i frysen annars blir det ett mjölkpaket som åker in i frysen över natten.

Natti natti!!





Hoppas att Alvin och Eles (eller vad de nu hette) är där. Grannarna i husvagnen mitt emot. Minstingen är 1½ och hade jätte roligt med Elliot sist vi var där...

Kommentarer
Postat av: Karro

Jag håller med dig. Konstigt att precis efter att dom fyllt ett ska man dränka dem i solskyddsfaktor men inte när dem är 11 månader. Nej tror inte på det faktiskt...

2009-05-30 @ 09:38:07
URL: http://familjenpeura.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0