Jobbet idag...

Imorgon börjar jag jobba kl 10:00 och jobbar till 14:00 om inte chefen vill iväg på något ärende.
Idag fick jag nämligen jobba över två timmar då hon skulle åka och hämta sin bil på värkstaden och sen åkte hon och handlade mat och leksaker till sin son. Under tiden var det väldigt lugnt på jobbet, det kom väl fyra gäster eller någonting i den stilen under tiden hon var borta så jag möblerade om lite och fikade med telefonen i handen och pratade med mamma ett tag och Anton ett tag. Sen fanns det ju självklart mycket annat att göra men, nej, det fanns inte så mycket att göra.

Dagen på jobbet har i alla fall varit toppen! Vi hade ett bokat bord på 16 personer kl 12. Vid 11:30 kommer det ett gäng som säger att de kommer 24 pers kl 12 och ska äta. Då blev det stressigt. Vi sa åt dem att de fick börja komma redan nu pga att det blir för mycket annars (det kommer ju massa folk utifrån samma tid) och sagt och gjort. I 1½ timme var det till att stressa massor, men det gick skit bra. Visste precis vem som skulle ha vilken mat och det blev inga fel någonstans. Det är ju inte alltid så lätt att ha koll på alla gäster när man bara jobbat i två veckor. Det tar ju tid att få in rutiner menar jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0