Spruta...

Igår fick Elliot sin ettårs spruta. Jag tror det var jobbigast för mig. Jag var nämligen på jobbet när Anton gick dit med Elliot. Det är första gången jag inte följer med till BVC. Elliot skrek till när Shelina tog sprutan på honom men så fort den var ute igen så var han lika glad som innan. Han är så duktig! Tror dock att natten blev drabbad pga sprutan för i natt har varken jag eller Anton fått sova nästan någonting. Elliot har varit ledsen och velat amma hela natten, men inte haft någon feber. Men annars har vi inte märkt någonting på honom. Skulle jag inte se pricken på benet efter sprutan skulle jag tro att han inte varit på BVC. Nu väger i alla fall Elliot 10.500g så lite har han ju allt gått upp sen sist. Skönt det.

Nu går Elliot omkring nakenfis. Han går ju inte helt obehindrat ännu men han blir tuffare för varje dag och man kan helt klart säga att han kan gå nu. Där emot föredrar han fortfarande att hålla handen gent emot att gå själv.

Nu är jag nästan klar för jobbet i alla fall. Ska bara byta till jobbyxor och en skjorta. Menjag börjar ju inte förän kl 10 så jag har ju i alla fall en halvtimme innan jag måste vara klar.

I måndags cyklade jag till jobbet. Det tog ca 15-20 minuter och riktigt skönt var det, men idag ska jag få skjuts av älsklingarna. Anton är ledig idag. Hoppas han överraskar mig med en städad lägenhet när jag kommer hem :) Skulle vara skönt med nya lakan i sängen och om Anton plockar ner "extrabordet" och stolarna i källaren så det inte behöver stå framme...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0