Tankar kring vagn

My skickade en kommentar om att jag borde ta med en sulky och vi har ju en paraplysulky hemma men den har ingen suflett och inget liggläge så jag tvekar på om det är värt att ta med den då. Vill ju att han ska kunna sova i vagnen om man är ute sent på kvällarna (med sent menar jag efter kl 19 eftersom han brukar somna då) Vi har ju en vagn som svärfar köpte begagnat för lite drygt ett halvår sedan och vi märker bara tydligare hela tiden att den inte kommer hålla så länge till. En tanke är att man tar med den dit och beroende på hur väl fungerande vagnen är kanske lämna kvar den där. Man hör ju ofta om hur vagnar förstörs när man är ute och flyger så man vill ju inte ta med en fullt fungerande vagn... Fast det har vi väl ingen ändå. Vår rockstar baby vagn klarar ju knappast vintern så det blir väl att kolla efter en vagn med fyra fasta lufthjul som man kan gå med i skogen och i snön.

Däremot tyckte jag att vagnen från svärfar fungerade skapligt bra att gå i skogen med idag i alla fall. Tog en sväng när jag hämtade Elliot på dagis så han kunde få somna. Vi gör så nästan varje dag nu när jag hämtar honom. Är jag ensam hemma går jag ibland hem till svärföräldrarna och fikar medans han sover, annars försöker jag bära upp honom utan att han ska vakna, men det går oftast inte så bra...

Men enda sen jag fick veta om resa har jag bara klurat och klurat. Det är mycket att tänka på så jag får nog skriva en lista så jag inte glömmer nått. Pass måste vi också fixa, ett till Elliot och ett till Anton.

Föresten för att återgå till vagn. Vad har ni för vagnar och hur tycker ni att dem fungerar? Vi har ju en med två små hjul fram som är roterbara, inget som går att använda när det är lite terräng. Sen har vi en sulky som går att ligga i med dubbla roterbara hjul fram (som jag låst då det inte går att använda annars, ena hjulet tappar kontakten med marken ibland och när den nuddar marken blir det tvärstopp) och en liten paraplysulky som är minimal, går enbart att köra i affärer, styret är lågt och man får ont i händerna av att köra den. Dock kostade den bara ynka 150kr ny.

Nu vill jag köpa en vagn med stora hjul som går bra att köra i terräng, spelar ingen roll om det är sitt eller kombivvagn men den måste fungera... Ge mig tips nu kära läsare!!!

Kommentarer
Postat av: Maria med Filip.

Här har vi en Emmaljunga nitro city och som det låter så e de en city vagn. Den har liksom rockstar vagen svängbara små fram. Älskar verkligen min vagn, men som sagt så e de ju skit svårt att ha den när det blir lite teräng. Rymlig iaf. :) Sen har vi en Graco mirage, en framåtvänd med lite större svängbara hjul. Smidig och blir relativt liten ihopfälld. :) Hoppas att det löser sig i vagnfrågan.

2009-11-06 @ 22:01:58
URL: http://marko0filip.blogspot.com
Postat av: catrin

Vi har en emmaljunga scooter, en sulky i stadigare modell men som är lättkörd och går att köra överallt, med suflett och liggläge, helt guld! går att få tag på billiga på blocket också!

2009-11-07 @ 12:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0